14 december 2007

Bonus - turbofolk special

Eftersom ALLA verkar vilja veta mer om turbofolk-musiken så kommer här lite YouTube-fördjupning. Om du går på någon av Belgrads nattklubbar med turbofolk-inriktning (Teatro, Alibi, Vanilla m fl) så är chansen stor att du får höra just dom här låtarna. Och räkna med en hel del liknande tongångar i melodifestivalen framöver, där balkanländerna snart tar över med sin power-schlager. Koppla in stereon och skruva upp volymen! (Och var inte ledsen om du inte förstår texterna, det är 100% hjärta och smärta...)

Dara Bubamara - Dobro Jutro Nikome
Ena Popov - Naivna
Seka Aleksic - Aspirin
Goga Sekulic - Seksi Biznismen
Ana Bekuta - Dobro jutro, lepi moj
Nikola Rokvic - Oprosti mojoj mladosti
Neda Ukraden - Srećo moja
Nemanja Nikolic - Milion dolara

3 kommentarer:

Anonym sa...

fantastisk låt, fantastisk artist, fantastisk video! när kommer den första balkanklubben till stockholm? du slutar väl inte blogga nu hoppas jag? //din vän på webbem!

Diplomaten sa...

Bara en tidsfråga hoppas jag, annars får jag väl göra det själv ;-) Kan man bli på annat än festhumör när man hör dom där låtarna??

Jo alltså, bloggandet är slut för den här gången...har just inget att skriva om för tillfället. Men tack för att du läste (& kommenterade)!!

Anonym sa...

AAAAHHHHH!!! kan inte fatta att jag först nu hittar denna blogg. kommer själv från ´både serbien och montenegro, med en mamma som växt upp i belgrad.
BELGRAD ÄR DET BÄSTA JAG VET!helt ärligt...även om jag är uppvuxen i ett sånt land som sverige nu är så är min största dröm ändå att leva resten av mitt liv i belgrad.

den perfekta blandningen utav roliga,heta och helt GALNA vänner+pengar+frihet+belgrad......oouuufff!!!!!!


jag blir riktigt varm om hjärtat nu, nu när jag får höra någon nämna belgrad och nu när jag vet att yttligare en har upplevt det.