4 december 2007

Köpa turbofolk

Efter att ha lyssnat mig fullkomligt yr på serbisk etno-/folk-/gypsy- /trumpet-/coffeeshop-/etc.-musik är det dags för nästa steg i utvecklingen. Dags för turbofolk! Sagt och gjort, efter jobbet stegar jag in skivaffären och ber att få lyssna på lite turbofolk. Jag har tur; tjejen i affären är en riktig kännare, och dessutom väldigt hjälpsam, även om hennes engelska är lite knackig.

Efter lite rotande i turbofolk-sektionen kommer hon med en cd, ger mig den med ett leende och säger "Song 9 is best!". OK, jag sätter skivan i spelaren...
Goga Sekulic, nummer nio var det..."09. Sexi Biznismen". Hrrrmm...snygg flört, men nu är jag ju faktiskt inte affärsman utan diplomat, i alla fall för tillfället.

OK, finns det mer i samma stil? Nytt rotande i lådan och hon kommer tillbaka med senaste Seka Aleksic-cd:n, "
Kom och ta mig!" (Dodji i uzmi me!). HRRRMM... Jag tackar för hjälpen, betalar skivorna och lämnar butiken.

Inga kommentarer: